Dejavniki trženjske uspešnosti spletnega prenosa v živo

Izbira najustreznejše platforme je odvisna predvsem od stopnje interaktivnosti, ki jo želi podjetje vzpostaviti prek določenega spletnega prenosa v živo, in tipa vsebine, ki bo nosilec konteksta za predvajano vsebino.

Ko podjetje prenaša npr. odgovarjanje na vprašanja občinstva, podporo potrošnikom, odzivanje na lastne napake, anketo ali razpravo, kjer sta bistvenega pomena element interaktivnosti in osebna komunikacija med podjetjem in potrošnikom, je treba izbrati platformo, sem spadajo danes trenutno najbolj opazne in trženjsko pomembne platforme: Facebook Live, Periscope, YouTube Live, Instagram Live, TikTok Live Linked In, ter Twitch.

Velika prednost za podjetja je, da imajo na teh platformah že uveljavljeno občinstvo, to pa vpliva na hitrejše ter bolj zavzeto vključevanje njihovih sledilcev, saj podjetje predhodno že poznajo. Nagnjenost k spreminjanju ključnega kanala sporočanja, izbrane platforme, reflektira v zmanjšani ravni informiranosti sledilcev, zato je kultivacija obstoječega občinstva najustreznejša pot, njegova zamenjava pa se lahko prilagodi zaradi namenskih vzrokov vsebine.

Tako podjetja uporabljajo platformi Livestream in Ustream za ustvarjanje bolj profesionalnega videza vsebine, saj ponujata možnosti uporabe več kamer in zvočnih virov. Ko tako prenos občasno poteka na kakšni drugi platformi, je pomembno tudi, da podjetje to povezavo deli na glavnem socialnem kanalu, kjer že kultivira občinstvo. 

Nemoten potek vsebine izraža naravo podjetja in lastnosti njegovega osebja, zato morajo biti vsi predstavniki ter govorci vešči in spretni pred kamero, s sposobnostjo vodenja dialoga in koordinacije pretoka informacij. Koordinacija je poglavitnega pomena, odgovarjanje na vsa vprašanja in komentarje občinstva pa odraža samoiniciativo po odzivnosti.

Trema ali živčnost pred kamero vodita do napak, npr. da oseba, ki vodi prenos, ne predstavi sebe ali podjetja, nenamerno deli zaupne podatke, poskrbi za nastanek tišine, da bi se temu izognili, je treba pripraviti scenarija oz. oporne točke ter imeti vajo pred začetkom oddajanja. 

Prav tako mora biti podjetje pripravljeno izdelati in po možnosti uporabiti nadomestni načrt, če bi se pri navezavi stika z občinstvom pojavile ovire, bodisi zaradi slabe spletne povezave, nekakovostne slike ali zvoka ter drugih težav v komunikaciji. Te večinoma nastajajo zaradi nezanimanja in nesoglasij gledalcev glede določene vsebine.

Pred začetkom je tako pomembno preveriti internetno povezavo ter preizkusiti snemalno opremo, zanjo pa imeti pripravljene rezerve in dodatne baterije oz. polnilce. 

Da bi dosegli zastavljene cilje, je treba zagotoviti čim večjo udeležbo občinstva. Datumi morajo biti določeni premišljeno, vsebine ne smejo biti predvajane v času, ko potekajo za občinstvo drugi pomembni dogodki, saj podjetje tako največji del občinstva pritegne k svojemu prenosu in se izogne izgubi znatnega števila gledalcev.

Preden se spletni prenos v živo začne, morajo biti potencialni gledalci že seznanjeni s prihajajočim dogajanjem. Naloga podjetja je pritegniti občinstvo s promoviranjem in predhodnim obveščanjem o ponujeni vsebini.

To lahko dosegajo tudi z objavljanjem napovednikov, pošiljanjem vabil oz. opomnikov ter uporabo »hashtagov«. »Hashtag« je povezovalnica, z znakom # opremljena beseda, ki je medsebojni ločevalnik tem na socialnih omrežjih.

Njegova vključitev obenem posledično pride prav pri merjenju uspešnosti vsebine, za kar se uporabljajo tudi podatki o skupnih ogledih, povprečnih časih ogleda, komentarjih, všečkih in delitvah na socialnih omrežjih.

Dobro je, da se po koncu prenosa beseda o predvajanem širi naprej, npr. s povzetki in ugotovitvami. Tako podjetja ne le nadgrajujejo vzpostavljene dialoge z udeleženci, temveč tudi zagotovijo vstopno točko za tiste, ki niso sodelovali.

Pomembnost tega koraka je v tem, da podjetje bolj pasivne sledilce spodbudi k ogledu vsebine v živo. Spletni prenos v živo mora biti poimenovan tako, da dobro opiše dejansko vsebino, obenem pa mora biti poimenovanje dovolj privlačno, da pritegne pozornost občinstva. Najboljše dneve za ponujanje vsebine v živo prek spleta izpostavlja torek, sredo in četrtek med 18. in 21. uro, takrat je prisotnost ciljnega občinstva najštevilnejša.

Ob upoštevanju vseh navedenih nasvetov pa imajo spletni prenos v živo kot trženjski kanal tehtno vlogo šele, ko jih podjetje redno uporablja za sporočanje in komunikacijo s potrošniki. Potrošniki se odzivajo na strukturo, zato sta doslednost in usklajenost vsebine znatnega pomena. Če sta dan in ura prenosa stalna, podjetja lažje oblikujejo pričakovanja in predvidijo sledilce.

To sčasoma vpliva, da se občinstvo poveča, kar je na splošno ključni namen obravnavane trženjske strategije. Z vsakim spletnim prenosom v živo podjetja tako privabljajo dosedanje gledalce, obenem pritegnejo nove, hkrati pa ustvarjajo okoliščine za ponovno vrnitev prvotnih gledalcev.