Platforme

Najbolj razširjene platforme za prenašanje in ogledanje živih vsebin v letu 2017 so Twitch, YouTube, Facebook, Snapchat, Periscope, Meerkat, Twitter, Instagram, Livestream, Ustream in YouNow. Twitch, platforma, ki ponuja izključno spletne prenose v živo, ima izmed teh največje število uporabnikov (100 milijonov). Sem prav tako spadajo Periscope, Meerkat, Livestream, Ustream in YouNow.

Pri izboru platforme se podjetja ravnajo predvsem po njeni zanesljivosti, ki se navezuje na tehnične komponente prenosa. Obenem pa izbira platforme temelji na njeni zmogljivosti in sposobnosti, da doseže optimalno število ciljnih potrošnikov.

Družbena omrežja YouTube, Facebook, Snapchat, Twitter in Instagram tako že vključujejo element neposrednega zajemanja ter prenašanja žive vsebine. To so YouTube Live, Facebook Live, Snapchat Live Stories, Twitter Live in Instagram Live. Velja omeniti, da je Twitter neposredno povezan s Periscopom, kar pomeni, da so vse vsebine uporabnikov Periscopa, ki jih prenašajo na Twitterju, prav tako objavljene na Periscopu in obratno.

Podjetja imajo na socialnih omrežjih tako že predhodno zajeto občinstvo, uporaba živih vsebin pa jim omogoča nadgradnjo njihovih že aktivnih skupnosti. Te se nanašajo na njihove sledilce oz. spremljevalce na teh platformah.

Na podlagi tega predpostavljam, da podjetja v trženjske splete najpogosteje vključujejo uporabo prav teh platform. Julian predstavlja podatke, ki kažejo, da Facebook prednjači pred Twitterjem.

Januarja 2016 so podjetja uporabljala Periscope za 33 % več kot pa Facebook Live, sčasoma pa je slednji doživel 47-odstotni porast poslovne uporabe. Danes naj bi 16 % podjetij, prisotnih na socialnih omrežjih, objavljalo spletne prenose v živo na Twitterju. Za Facebook Live se delež giblje okoli 55 %. To izhaja tudi iz dejstva, da Facebookovi algoritmi v ospredje objav na platformi postavljajo prav vsebine v živo, ki imajo tako prednostno vlogo pred drugimi, t. i. tradicionalnimi vsebinami.

Današnje sodobne spletne prenose v živo lahko označimo tudi s pojmom interaktivni spletni prenosi v živo. Interaktivnost je opredeljena kot ustvarjena stopnja posredovanega okolja, ki uporabnikom omogoča medsebojno komunikacijo ter sodelovanje v recipročnem poteku izmenjave sporočil.

Prek spletnih prenosov v živo podjetja reflektirajo zavzetost in strast po sodelovanju. Komentarji, reakcije, emotikoni ter prikazano število gledalcev, vse v realnem času prenosa, spodbujajo in pozivajo občinstvo k takojšnjim odzivom, predvsem s sugeriranjem vprašanj in odgovorov. To zagotavlja dodatno seznanjanje z gledalci, omogoča pa enostavnejše analiziranje meritev gledanosti ter posledičnih stališč do uspešnosti izvedenega prenosa.