Poslovna usmeritev
Popolna uporabniška izkušnja spletnega prenosa v živo temelji na izboru platforme, ki ustreza tako zahtevam gledalca, ki video predvaja na svoji napravi, kot tudi ustvarjalcu vsebine, ki zajema posnetek ter ga objavlja na izbrani platformi, da bi bil dostopen vsem uporabnikom.
V informacijski tehnologiji pojem platforma pomeni vsakršno vrsto strojne ali programske opreme, ki se uporablja za gostovanje aplikacij ali storitev.
Današnje platforme, ki omogočajo nalaganje in ogled vsebin v živo, so na voljo praviloma v obliki mobilnih aplikacij in spletnih strani. Priljubljenost spletnih prenosov v živo izhaja iz številnih dejavnikov in predpostavk, ki ljudi pritegnejo k ogledu, posledično pa zato platforme vsakodnevno beležijo milijone uporabnikov.
Nagnjenost in zanimanje občinstva za spletne prenose v živo izvirata iz trenutnosti samega koncepta in storitve, kar v internetnih uporabnikih vzbudi večjo mero pozornosti v primerjavi z drugimi oblikami spletnega videa. Overmyer navaja glavne sestavine in razloge, ki ljudi ženejo k ogledom video vsebin v živo, te sestavine pa so večinoma psihološke narave. Kot najvidnejši element je izpostavljen strah, ki ga ljudje občutijo, če si želenega prenosa v živo ne ogledajo. Vedo namreč, da opcija ponovne izkušnje ogleda ni mogoča, zato se ob dani možnosti raje takoj vključijo v prenos, kot pa da zamudijo dogajanje.
Pomembna dejavnika, ki sta označena, pa sta tudi napetosti in negotovosti, saj občinstvo nikoli ne ve, kaj se bo zgodilo v nadaljevanju. Gledalce tako privablja učinek presenečenja. Čeprav sta strah, da bi zamudili dogajanje, in element presenečenja temelja vzbujanja pozornosti, pa si internetni uporabniki na svojih napravah seveda večinoma odprejo le vsebine, ki jih izrecno zanimajo.
Prav privlačna, prepričljiva in zadovoljiva vsebina je primarni motivator za vključevanje v prenose v živo. Naraščajočemu povpraševanju sledi večja ponudba platform, posledično pa raste tudi število ustvarjalcev vsebin. Rzaiskave kažejo, da je interes ljudi najbolj usmerjen v oglede zabavnih in razvedrilnih vsebin, prelomnih novic in zgodb, glasbenih in športnih dogodkov oz. prireditev ter vsebin, ki jih prenašajo njim znane osebe.
Temu sledi zanimanje internetnega občinstva za vključevanje v izobraževalne oz. poučne žive vsebine, prenose, v katerih sodelujejo slavne osebnosti, ter dokončno v vsebine, ki jih ponujajo podjetja. Evidentno je, da lahko podjetja vse zgoraj naštete oblike vsaj nekoliko vključijo v svoje vsebine, ne da bi te odvrnile gledalce od jedra sporočila, ki je zajeto v spletnem prenosu, ki poteka v živo.
Tako spletni prenosi v živo poslovnim okoljem ter uporabnikom prinašajo paradigmo za rekonstrukcijo načinov trženjskega komuniciranja. Z upoštevano usmeritvijo si podjetja tako zagotavljajo širše potenciale vključevanja doslej še nedoseženih občinstev. Ultimativni motivi za odločitev o uporabi spletnih prenosov v živo so podlaga različnih dejavnikov, navezujočih se na načrtovane spremembe bodisi v notranji ali zunanji politiki podjetja.
Obravnavane usmeritve izhajajo predvsem iz prizadevnosti in zavzetosti podjetij za diferenciacijo strategij trženjskega komuniciranja, namenjenih predvsem izboljšanju kulture, vrednot, odnosov in atributov. Obenem pa je lahko usmeritev tudi posledica zunanjih vplivov, povezanih bodisi s sledenjem drugim, konkurenčnim podjetjem, ki že uporabljajo spletne prenose v živo za ustvarjanje vsebin, ali pa prilagajanjem potrošnikom in njihovim željam ter predstavam o vzpostavljeni komunikaciji v prihodnje.
Poleg ustvarjanja vsebin pa podjetja prek spletnih prenosov v živo prav tako ustvarjajo tudi prihodke. Za dostop v prenose lahko potrošnikom zaračunavajo enkratna plačila ali pa sprejemajo tekoče naročnine za ponujeno vsebino. V vsakem prenosu je mogoče tudi objavljanje oglasov, ob prenašanju nekaterih vsebin pa je mogoče tudi pridobiti sponzorska sredstva drugih organizacij.
Podjetja imajo prav tako možnost preprodaje pravic že predvajanih vsebin drugim izdajateljem in moderatorjem video vsebin. Vseeno pa se pri raziskovanju ter naknadnem določanju vloge spletnih prenosov v živo v sodobnem trženju osredotočam zgolj na uporabo v zvezi z omenjenimi postopki ustvarjanja vsebin, kar je tudi glavni namen platform.