Rastoči pomen spletnih prenosov v živo

Vse več platform, z vedno več uporabniki, namenja vse več časa ogledom prenosov v živo. Gonilna sila tega trenda je senzacija, ki jo nad spletnimi prenosi v živo čutijo socialna omrežja, ki tako izkoriščajo novosti tega komunikacijskega kanala za diferenciacijo svoje ponudbe in posledično privabljanje novih uporabnikov. Kot poroča Business Insider je samo Facebook lansko leto medijskim založnikom, slavnim osebnostim in športnikom namenil 50 milijonov dolarjev za ustvarjanje in objavljanje žive video vsebine na svoji platformi. 

Za tekoče leto teh vložkov niso obnovili, kar nakazuje, da je ustvarjanje živega videa na socialnih platformah postala stvar vsakdana. To izhaja iz dejstva, da Facebooku ni več treba porabljati astronomskih zneskov za spodbujanje k ustvarjanju vsebine v živo. Vsi aktivni ustvarjalci dandanes že poznajo potencial in pomembnost spletnih prenosov v živo, za njegovo uporabo pa se odločajo zavestno in premišljeno.

Vsakdo, ki načrtno ustvarja in objavlja video vsebine v živi obliki, v prvi vrsti to dela zato, da bi vzpostavil stik s svojim ciljnim občinstvom in krepil svojo skupnost. Raziskava marketinške agencije Mediakix poroča, da je število ogledov vseh Facebook video vsebin na dan od aprila do novembra 2015 zraslo za 4 milijarde, takrat je bilo na dan okoli 8 milijard ogledov. Število ogledov na dan je bilo v marcu leta 2017 označeno v rangu 32 milijard, že avgusta istega leta pa se je število gibalo okoli 64 milijard. Leta 2016 objavljeni statistični podatki Livestreama nakazujejo 78-odstotno uporabo storitve Facebook Live med vsemi uporabniki Facebooka.

Na drugi strani pa Twitter, Facebookov največji konkurent, prav tako sledi množici in sodobnemu spreminjajočemu se okolju družbenih medijev, ki zahteva vse bolj interaktivne načine, da se vzpostavi participacija uporabnikov, kar v velikem obsegu omogočajo prav spletni prenosi v živo. Pred Facebookom Twitter prednjači v segmentu novic in dogodkov. Kot piše Forbes Media LLC, je Twitter namreč podpisal več zajetnih pogodb s številnimi medijskimi založniki, ki mu prinašajo ekskluzivne pravice za predvajanje njihove vsebine v živo.

Največji pogodbeni partnerji vključujejo Bloomberg, CBS, NBA, MLS, NFL in MLB. Prava vrednost spletnih prenosov v živo prihaja iz edinstvene sposobnosti ustvarjanja pristne človeške interakcije. Spletni prenosi v živo digitalni komunikaciji dodajo element avtentičnosti, kar je njihova temeljna komponenta. Izboljšana video kakovost, povečane hitrosti širokopasovnih povezav ter vedno bolj razvita mobilna tehnologija so poskrbele le še za dodaten razvoj.

Že v zadnjem kvartalu leta 2013 je Global Video Index podjetja Ooyala, Inc. prikazoval precej večji interes za žive video vsebine kot katerekoli druge oblike videa. Povprečen čas ogleda vsebin v živo je znašal 22 minut, čas ogleda drugih oblik pa štiri minute. Zaradi tega lahko z gotovostjo trdimo, da je pri vseh obvestilih, ki jih uporabniki socialnih medijev prejemajo na svoje račune, živa vsebina ključni diferenciator pri vzbujanju pozornosti in generiranju ogledov.

To dejstvo je znano tudi tržnikom. Pomembnost spletnih prenosov v živo se je v trženju znatno povečala. Današnja sodobna podjetja vse bolj uporabljajo ta način komunikacije za dosego ciljnih skupin.

Spletni prenosi v živo so tako postali eden izmed bistvenih delov strategij in poslovnih modelov vseh podjetij, ki iščejo vedno bolj inovativne načine za pritegnitev pozornosti potrošnikov. Rezultati ankete podjetja Brandlive ki navajajo, da je 44 % vseh anketirancev, direktorjev raznih podjetij, že uporabljalo spletne prenose v živo za potrebe poslovanja.

Vse večjemu pomenu te storitve v prid govori tudi podatek, ki kaže, da namerava 20 % podjetij v prihodnje testirati in implementirati njihovo uporabo. Prav tako pa raziskava, ki jo je opravilo podjetje Trusted Media Brands, prikazuje približno 18-odstotni delež anketirancev, tržnikov različnih podjetij in direktorjev marketinških agencij, ki bodo v prihodnje zagotovo vlagali v storitve prenosa v živo.

Okoli 65 % udeležencev ankete pa je odgovorilo, da njihova uporaba spletnih prenosov v živo za prihodnost še ni določena, a je čisto mogoča. Na podlagi teh podatkov vidimo, da podjetja že poznajo spletne prenose v živo in so seznanjena s prednostmi, ki jih prinašajo. Zelo verjetno je, da se bodo naložbe oglaševalcev le še povečevale.

Obenem pa nam zbrane informacije dajo vedeti, da pripravljenost podjetij za usmeritev k taki metodi trženja še vedno ni povsem dokončna, saj poleg več ovir, ki stojijo na poti k uspešnemu trženju s spletnimi prenosi, vlada med poslovnimi uporabniki in tržniki tudi skeptičnost.